Digitala förmågor

Vi delar in digitala förmågor i Användare av sociala medier, Erfarenhet & kompetenser och Användare av digitala tjänster och verktyg. Det är utifrån dessa digitala förmågor tillsammans med personliga egenskaper som vi matchar 360-konsulterna med uppdragsgivarnas behov. Den här sidan är också en bra checklista över de digtala förmågor ett företag behöver. Oavsett ålder.
Användare av sociala medier
SnapChat
TikTok
Instagram
YouTube
LinkedIn
Facebook
X (Twitter)
Twitch
Pinterest
Erfarenhet & Kompetenser
Annonsering

Förmåga att annonsera på digitala plattformar.

Copy

Förmåga att skriva texter för t ex sociala medier, SEO, e-handel, blogginlägg mm.

Design

Förmåga att arbeta med bild- och designverktyg, använda befintliga mallar vid publicering, presentationer mm.

Webbpublicering

Förmåga att arbeta med innehåll i publiceringsverktyg för sajter, e-handel, appar mm.

Analys

Förmåga att använda analysverktyg för att förstå t ex trafik, användarbeteende och konvertering.

E-handel

Förmåga att marknadsföra och sälja produkter på nätet.

Reklamproduktion

Förmåga att ta fram kommersiellt innehåll för digitala kanaler och plattformar.

CRM

Förmåga att arbeta systematiskt med data och kundrelationer i ett CRM-verktyg.

Videoproduktion

Förmåga att producera, redigera och publicera video.

Koda

Förmåga att utföra programmering i ett eller flera programspråk.

AI

Förmåga att använda generativ AI.

Vana att arbeta med digitala tjänster & verktyg
Designverktyg som t ex Canva, Photoshop, Indesign
Analysverktyg som t ex Google Analytics, Tableau eller Power BI
Chatverktyg som t ex Slack, Teams eller WhatsApp
AI-verktyg som t ex ChatGPT, Gemini eller Copilot
Publiceringsverktyg (CMS) som t ex Wordpress, WIX eller Webflow
Video och redigeringsverktyg som t ex Premiere Pro, Final Cut eller DaVinci Resolve
Kodspråk som t ex Python, JavaScript eller Java
E-handelsplattformar som t ex Shopify, WooCommerce eller Magento
E-postverktyg som t ex Mailchimp, Hubspot eller Klaviyo
Planerings- och projektverktyg som t ex Trello, Asana eller Monday
Undersökningsverktyg som t ex Google Forms, Survey Monkey, Typeform
Sociala medier verktyg som t ex Hootsuite, Buffer, Sprout Social
SEO-verktyg som t ex Google Analytics, Ahrefs eller SEMrush
10 Personliga förmågor
Kunna tyda och följa instruktioner
Samarbetsförmåga
Självledarskap
Initiativförmåga
Kommunikativ
Leveranssäker
Kreativ
Analytisk
Försäljningsinriktad
Teknikorienterad